סערת אייזנקוט • סמוטריץ תוקף: "זלזול בקודשי ישראל"

    דוד לזר No Comments on סערת אייזנקוט • סמוטריץ תוקף: "זלזול בקודשי ישראל"
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דבריו של הרמטכ"ל גדי אייזנקוט אמש בפני תלמידי תיכון בבת ים ולפיהם "צה"ל לא צריך להיגרר אחר קלישאות כלשונו כמו: "הקם להורגך – השכם להורגו", מעוררות סערה רבתית.

    סגן יו"ר הכנסת ח"כ בצלאל סמוטריץ' שיגר אמש מכתב לשר הביטחון משה יעלון בו הוא דורש לזמן את הרמטכ"ל לשיחה ולדרוש ממנו לחזור בו מהדברים.

    לדבריו של סמוטריץ "דבריו של הרמטכ"ל הם אמירות מזלזלות שאסור שיעברו ללא התייחסות", אמר והסיף כי "העקרונות והערכים היהודיים הם התשתית עליהם בנויה מדינת ישראל ועליהם נשען צה"ל, הזלזול בקודשי ישראל ובערכים לא ראוי ולא תואם את ערכי צה"ל ואת ההתנהגות המצופה מקצין בכיר בו".

    אילו יושב-ראש סיעת מרצ, אילן גילאון, אמר כי דבריו של הרמטכ"ל הם משב רוח של מוסר ודרך ארץ בימים שבהם "איש הישר בעיניו יעשה".

    כזכור, הסערה החלה אמש לאחר שבמהלך מפגש של הרמטכ"ל איזנקוט עם תלמידי תיכון בהיכל התרבות העירוני של בת ים – שאל אותו אחד התלמידים על הוראות הפתיחה באש שלדברי התלמיד הוחמרו וכעת הן מסכנות את הלוחמים בשטח. איזנקוט השיב כי ההוראות הקיימות הן ונכונות, והוסיף "צה"ל לא יכול לדבר בסיסמאות, כמו 'הבא להורגך השכם להורגו', או 'כל מי שמחזיק מספריים צריך להרוג אותו'".



    0 תגובות